|
Ogólne warunki sprzedaży i dostawy
§1
Postanowienia ogólne
-
Ogólne warunki sprzedaży i dostawy regulują umowy zawierane pomiędzy osobami fizycznymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej a NTC-instal Mirosław Szostek z siedzibą w Warszawie.
-
Użyte w poniższych paragrafach określenia rozumiane są w sposób następujący:
-
Ogólne Warunki – Ogólne warunki sprzedaży i dostawy NTC-instal Mirosław Szostek Szostek z siedzibą w Warszawie,
-
Dostawca – NTC-instal Mirosław Szostek z siedzibą w Warszawie,
-
Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej,
-
Towar – rzecz oznaczona, co do gatunku, sprzedawana przez Dostawcę na podstawie przedłożonego przez Zamawiającego zamówienia,
-
Potwierdzenie Warunków Zamówienia – pisemne potwierdzenie warunków sprzedaży lub dostawy wystawione przez Dostawcę, może ono także mieć formę faxu lub e-maila,
-
Przewoźnik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie przewozu i spedycji towarów,
-
Zamówienie – pisemne zamówienie towaru złożone przez Zamawiającego, podpisane przez osobę upoważnioną przez odbiorcę, może ono także mieć formę faxu lub e-maila.
-
Stosunki prawne między Dostawcą o Zamawiającymi podlegają wyłącznie niniejszym Ogólnym Warunkom. Porozumienia odbiegające od niniejszych Ogólnych Warunków, w szczególności inaczej brzmiące warunki Zamawiającego, są skuteczne tylko, jeżeli zostaną przez nas wyraźnie potwierdzone na piśmie. Dotyczy to również i w szczególności przypadków, gdy inaczej brzmiące warunki zostaną dołączone do Zamówienia lub zostaną. w nim wymienione. O ile niniejsze Ogólne Warunki nie zawierają postanowień szczególnych, obowiązują przepisy ustawowe.
-
Dostawca zastrzega sobie prawo własności do wszelkich materiałów reklamowych, handlowych, próbek, planów, wizualizacji itp. przekazanych Zamawiającemu. Zamawiającemu nie wolno udostępniać ich osobom trzecim.
§2
Oferta
-
Oferty Dostawy, o ile nie zostały jednoznacznie określone jako wiążące, mają charakter niezobowiązujący. Oferty wiążące podlegają akceptacji zamawiającego w ciągu określonego w ofercie okresu czasu.
-
Cenniki i inne ogólne informacje o cenach a także materiały reklamowe i handlowe Dostawcy nie są wiążące i nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
§3
Tryb składania Zamówień
-
Po złożeniu przez Zamawiającego Zamówienia Dostawca niezwłocznie prześle Zamawiającemu Potwierdzenie Warunków Zamówienia, w którym wskaże warunki realizacji Zamówienia (w szczególności cenę, sposób zapłaty, termin i sposób dostawy Towaru).
-
Brak odpowiedzi na Zamówienie nie oznacza akceptacji jego warunków przez Dostawcę.
-
Potwierdzenie Warunków Zamówienia stanowi wiążącą ofertę Dostawcy. Jeżeli w treści Potwierdzenia nic innego nie zostało wskazane, oferta Dostawcy przestaje obowiązywać po 3 dniach od dnia jej otrzymania przez Zamawiającego. Zgłoszenie przez Zamawiającego zastrzeżeń co do treści Potwierdzenia Warunków Zamówienia traktowanie jest jako złożenie nowego Zamówienia i jednocześnie jako brak akceptacji pierwotnej oferty Dostawcy (Potwierdzenia Warunków Zamówienia)..
-
Do zawarcia umowy pomiędzy Dostawcą a Zamawiającym dochodzi z chwilą doręczenia Dostawcy pisemnej akceptacji przez Zamawiającego Potwierdzenia Warunków Zamówienia. Akceptacja może nastąpić także w formie faxu lub e-maila.
§4
Realizacja Zamówienia
-
Jeżeli nie ustalono inaczej, w przypadku, gdy dostawa Towaru do odbiorcy ma nastąpić za pośrednictwem Przewoźnika wskazanego przez Dostawcę, wówczas za termin realizacji umowy przyjmuje się dzień, w którym Dostawca dokonał w firmie spedycyjnej zlecenia dostawy Towaru do Zamawiającego.
-
Dostawca zastrzega, iż nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za nieterminowe, niewłaściwe doręczenie przedmiotu dostawy przez Przewoźnika.
-
Jeżeli ustalony został odbiór osobisty Towaru z siedziby Dostawy, za termin wykonania umowy przyjmuje się dzień, w którym Dostawca poinformował Zamawiającego o gotowości do wydania Towaru. Powyższa regulacja ma zastosowanie również w przypadku odbioru Towaru przez Przewoźnika wskazanego przez Zamawiającego.
-
Jeśli wyraźnie nie ustalono, iż Towar zostanie dostarczony na koszt i ryzyko Dostawcy do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, przejście niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy na Zamawiającego następuje w chwili wydania Towaru osobie odpowiedzialnej za transport lub w chwili, w której Towar opuści siedzibę Dostawcy w celu jego wysyłki, niezależnie od tego, czy transport dokonywany jest przy użyciu środków transportu Dostawcy, czy też Przewoźnika oraz niezależnie od tego, czy koszty transportu ponosi Dostawca.
-
W przypadku opóźnienia się przez Zamawiającego z odbiorem Towaru z siedziby Dostawcy, przejście niebezpieczeństwa utraty lub uszkodzenia przedmiotu dostawy następuje z chwilą zaistnienia gotowości do wydania Towaru.
-
W przypadku odbioru osobistego Towaru lub za pośrednictwem Przewoźnika wskazanego przez Zamawiającego – osoba/y reprezentujące Zamawiającego lub Przewoźnika mają obowiązek przedłożenia dokumentu na piśmie uprawniającego do odbioru Towaru (np.: pełnomocnictwo, umowa zlecenia itd.). W razie braku takiego dokumentu, Dostawca może odmówić wydania towaru.
§5
Zaliczka
-
Jeżeli nie ustalono inaczej, warunkiem przystąpienia do realizacji Zamówienia przez Dostawcę jest wcześniejsze uiszczenie przez Zamawiającego zaliczki na poczet ceny w wysokości 20 % wartości zamawianego Towaru.
-
W przypadku opóźnienia w zapłacie zaliczki, ustalone terminy wykonania Zamówienia ulegają przedłużeniu o okres opóźnienia.
§6
Cena
-
Wszystkie ceny, jeżeli inaczej nie podano, wyrażone są w ZŁP . Są one cenami netto i nie obejmują w szczególności ceny opakowania oraz kosztów transportu.
-
Rozliczanie wynagrodzenia należnego Dostawcy nastąpi na podstawie faktur VAT.
-
Cena jest płatna bez potrąceń (opłaty bankowe, itp.) w terminie 14-tu dni od daty wystawienia faktury, chyba że został uzgodniony inny termin.
-
Zamawiający upoważnia niniejszym Dostawcę do wystawienia należnych mu faktur bez podpisu ze swojej strony.
-
Za datę zapłaty uważa się datę wpływu należności na rachunek bankowy Dostawcy.
-
Przekroczenie przez Zamawiającego ustalonych terminów płatności rodzi po jego stronie obowiązek zapłaty Dostawcy odsetek ustawowych w wysokości i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami prawnymi, chyba że umowa stanowi inaczej.
-
Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany ustalonej ceny Towaru na skutek nadzwyczajnych okoliczności, na które nie ma wpływu. O powyższym fakcie Dostawca powiadomi Zamawiającego. Nowa cena musi uzyskać akceptację Zamawiającego, w przeciwnym wypadku umowę uważa się za rozwiązaną.
-
Udzielane przez Dostawcę rabaty i upusty wymagają indywidualnych negocjacji.
§7
Zakres rękojmi
-
Zamawiający jest zobowiązany do zbadania Towaru pod względem ilościowym i jakościowym w momencie jego odbioru, w szczególności gdy dostawa następuje przez Przewoźnika.
-
Stwierdzenie przez Zamawiającego przy odbiorze Towaru jego uszkodzenia lub ubytku winno być potwierdzone sporządzonym na ową okoliczność protokołem.
-
Zawiadomienie o wszelkich wadach Towaru oraz niezgodności dostawy z umową uważa się za dokonane, jeżeli Zamawiający powiadomi o nich Dostawcę faxem w dniu odbioru a następnie pisemnie w terminie 2 dni od daty odebrania Towaru. Zawiadomienie powinno zawierać w szczególności opis wady, przypuszczalnych przyczyn wystąpienia, kontakt do osoby upoważnionej i adres. Do zawiadomienia Zamawiający powinien dołączyć protokół szkody i dowody potwierdzające istnienie wad Towaru.
-
Zamawiający umożliwi Dostawcy udział w protokolarnym ustaleniu wad w terminie 7 dni od daty złożenia pisemnej reklamacji. Na wezwanie Dostawcy Zamawiający jest zobowiązany do przesłania dodatkowych dokumentów, zdjęć itp. potwierdzających zaistnienie wad Towaru.
-
Jeżeli Zamawiający nie dokona w terminie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 3, traci uprawnienia z rękojmi za wady Towaru.
-
Zamawiający może odesłać wadliwy Towar na koszt Dostawcy jedynie po pisemnej akceptacji Dostawcy co do formy zwrotu.
-
Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego użycia lub montażu Towaru przez Zamawiającego.
-
W przypadku wykrycia wad Dostawca zobowiązuje się wymienić zakupiony towar na wolny od wad lub wadę usunąć. W takich przypadkach wymiana towaru nastąpi niezwłocznie, o ile towar wolny od wad dostępny jest w magazynach Dostawcy. W przeciwnym razie wymiana zostanie dokonana w ciągu 3 miesięcy od daty zgłoszenia wady. W przypadku nie dostarczenia w wyżej wymienionych terminach towaru wolnego od wad, Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy dot. realizacji jego zamówienia.
-
W przypadku braków ilościowych (różnice w wadze, sztukach itd) Dostawca zobowiązuje się dostarczyć brakujące ilości na zasadach określonych w pkt. 8.
-
Różnice wagowe wszystkich towarów higroskopijnych (jak n.p.: włókna pochodzenia zwierzęcego i roślinnego) w wysokości +/- 5% nie stanowią wady i nie podlegają reklamacji.
-
Dostawca może odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało to nadmiernych kosztów.
-
Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Zamawiającego do wstrzymania płatności za zrealizowane dostawy.
-
Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za towar użyty w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami, w którym powstały szkody w wyniku błędów wykonawczych, produkcyjnych i projektowych osób trzecich oraz w wyniku niezachowania zaleceń i instrukcji producenta.
-
W przypadku wymiany towaru na wolny od wad, Zamawiający zobowiązany jest zwrócić towar, co do którego wniósł reklamację i po zaakceptowaniu tej reklamacji przez Dostawcę. Warunkiem przyjęcia przez Dostawcę zwracanego towaru jest to, aby towar był nie przetworzony w procesach produkcyjnych.
-
W przypadku towarów pakowanych fabrycznie muszą być w oryginalnych, nieuszkodzonych opakowaniach.
-
Odpowiedzialność Dostawcy za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie umowy jest wyłączona, jeżeli nastąpiło to w wyniku działania siły wyższej, strajków lub innych okoliczności, na które Dostawca nie miał wpływu.
§8
Gwarancja
-
Gwarancja jakości Towaru musi być przez Dostawcę wyraźnie udzielona na piśmie. Warunki takiej gwarancji określa odrębny dokument.
-
Podstawą roszczeń z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady nie mogą być dane o Towarze zawarte w katalogach, ulotkach i innych materiałach reklamowych Dostawcy.
§9
Prawo odstąpienia
-
Po zaakceptowaniu Potwierdzenia Warunków Zamówienia Zamawiający może odstąpić od umowy jedynie za zapłatą odstępnego w wysokości 30% wartości zamówionego Towaru w terminie 3 dni od daty akceptacji Potwierdzenia Warunków Zamówienia.
-
Oświadczenie o odstąpieniu powinno mieć pod rygorem nieważności formę pisemną oraz powinno być złożone jednocześnie z zapłatą odstępnego.
-
W przypadku gdy Zamawiający uiścił już zaliczkę, zostanie ona zaliczona na poczet odstępnego.
§10
Prawo własności
Towar sprzedany Zamawiającemu pozostaje własnością Dostawcy aż do całkowitego uiszczenia ceny tego Towaru.
§ 11
Postanowienia końcowe
-
Wszelkie zmiany Ogólnych Warunków mogą być zmienione jedynie w formie pisemnego aneksu.
-
Do rozstrzygania sporów powołany jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Dostawcy.
-
Stosunki prawne Dostawcy z Zamawiającymi podlegają prawu polskiemu z wyłączeniem norm kolizyjnych oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. W sprawach nieunormowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
WARSZAWA
Dnia 01.03.2010
ZATWIERDZAM
MIROSŁAW SZOSTEK
|
|